![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhYOb8rL1NAHkzcKSwIK6Ms6XM-q24OQmd2xeSdFOaM2Plox6oWNZ4gWSSUfIC7pOs-TW4OsJpAFKf13HRx9Q8ldXxKNGN_-O08CNdG4TMo_XQL1cNNo9-_FdbsbcEbzYhNF2SZ4hcU9GI/s320/santiago+de+cereixo.jpg)
Falamos da primeira representación pétrea coñecida do mito da traslatio, unha peza que estes días acaba de romper fronteiras e chamar a atención do profesor asociado de Humanidades da Universidade de Florida, James D'Emilio, que compartiu a través das súas redes as peculiaridades deste tímpano de Vimianzo, aproveitando para explicarlle aos seus seguidores o mito da traslatio, os personaxes que aparecen representados e a peculiaridade de que estea situado na Costa da Morte, lonxe da zona na que se cree que tocou terra a barca apostólica.
Para quen non o coñeza, o tímpano de Santiago de Cereixo amosa unha barca de pedra navegando sobre un mar de ondas esquematizadas, acompañada por un total de 7 persoas atendendo ás versións máis antigas da traslatia. Trátase dunha peza de creación única non só dentro do románico galego, senón de toda a península, xa que soamente se conservan catro obras románicas nas que se trate este tema (a outra que temos en Galicia é a moeda encontrada na necrópolis de Adro Vello en O Grove.