Los petroglifos de Gondomar tendrían una antigüedad de entre 3.500 y 4.000 años

Se han hallado un total de 38 nu petroglifos en la parroquia de Couso, en Chan da Porreira, en Gondomar, en una área de un kilómetro cuadrado, una densidad de grabados "altísima". En palabras del presidente de la comunidad de montes, Xosé Antón Araúxo Rodríguez, “todos eles están pendentes de estudos máis pornerizados, pero podemos concretar que se trata de diversas expresións de arte figurada que pertencen a diversas épocas. Existen moitas posibilidades de que se descubran novos xacementos arqueolóxicos, o que está a obrigar a ser moi cautelosos nas cortas de madeira que se están a realizar na zona”.

Se les atribuye una antigüedad de entre 3.500 y 4.000, de la Edad de Bronce. “Segundo as primeiras estimacións os máis antigos pertencerían a época de cambio do Calcolitico ao Bronce. Estaríamos a falar de nada menos que 4.000 anos de antigüidade. Entre as figuras representadas atopáse un bó número de équinos, concretamente 17, aínda que tamén se teñen detectado coviñas, reticulados, zoomorfos ou figuras circulares”, afirmó Araúxo.

Se encontraron dos escenas "impresionantes" que reúnen un total de 17 figuras de équidos: una de caza, en la que se percibe la caída de las presas en una trampa, y otra de cópula, para perpetuar la especie. Muy poco comunes ambas. De apareamiento solo se conoce en toda Galicia un grabado prehistórico en Tourón, en Ponte Caldelas, asegura Xilberte Manso, "e hai dúbidas de que sexa iso". Y de captura de animales solo hay otra en la comarca, muy importante por su singularidad, la de Outeiro dos Lameiros, en Sabarís.

Los últimos se los encontró la semana pasada en O Gorgulliño. Una tala de eucaliptos por parte de la comunidad de montes los hizo visibles. Son diseños abstractos como círculos concéntricos, entre ellos uno "moi considerable" de unos 50 centímetros de diámetro, espirales o herraduras.